پاراسل و شاتل کیش


پاراسل و شاتل کیش، به نوعی سمبل و معرف این جزیره به همه‌ی مسافران و گردشگران هستند. بارزترین و محبوب‌ترین تفریح آبی، که هر کسی اگر نامشان را بشنود، بی برو برگرد به یاد جزیره‌ی کیش خواهد افتاد. دو تفریحی که طرفداران بسیاری دارد و مسافران بی‌شماری هرساله فقط برای تجربه‌ی این دو، روانه‌ی کیش می‌شوند. تفریحی لاکچری و لوکس، که هر کسی برای امتحان کردنش سر و دست می‌شکاند.
در این مقاله قصد داریم تا برایتان از پاراسل و شاتل کیش صحبت کنیم. ما در این مقاله، از هر چیزی که درباره‌ی این دو تفریح نمی‌دانستید صحبت خواهیم کرد و از سیر تا پیاز، از نحوه‌ی خرید بلیط پاراسل کیش و شاتل گرفته تا ساحلی که باید این دو تفریح را تجربه کنید، همه را تک به تک برایتان توضیح خواهیم داد تا در سفر بعدی‌ خود به کیش، بدون شک به عنوان اولین تفریح به سراغ آنها بروید.
دو نکته‌ی مهم!

پاراسل و شاتل کیش (معرفی دو تفریح محبوب و مهیج کیش )

در همین ابتدای مقاله، لازم می‌بینیم که در رابطه با دو نکته‌ی مهم، برایتان شفاف‌سازی انجام دهیم! چون بدون شک این سوال برای شما پیش آمده و یا پیش خواهد آمد. اول از همه اینکه مطمئنا از خود می‌پرسید که آیا پاراسل و شاتل کیش، در این دوران کرونایی باز و دایر هستند یا خیر؟
ویروس کرونا، ویروسی شوم بود که با آمدنش، زندگی خیلی از ما را تغییر داد؛ اما همه را نه! خوشبختانه باید در جواب سوالتان به شما این مژده را بدهیم که پاراسل و شاتل کیش، به قوت خود، در ایام کرونا دایر هستند و هیچ محدودیتی برای مسافران وجود نخواهد داشت. به علاوه، این دو تفریح، از تفریحات بسیار امن از نظر پروتکل‌های بهداشتی هستند و لازم نیست از این بابت نگران چیزی باشید.
گذشته از موضوع کرونا، موضوع دیگری که ذهن خیلی از ما را به خودش مشغول می‌کند، مسئله‌ی هزینه‌های سفر، به خصوص هزینه‌ خرید بلیط پاراسل و شاتل کیش است. اما گذشته از آن، اگر بخواهید می‌توانید هزینه‌ی سفر خود و البته هزینه‌ پاراسل و شاتل کیش را کاهش دهید! یکی از همین راه‌ها، خرید تخفیف پاراسل و شاتل کیش از وبسایت‌های فروش تخفیف کیش است. از بهترین وبسایت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، می‌توان وبسایت کیش تفریحات (kishtafrihat.com)  را نام برد که از نظر ما از همه منصف‌تر است. به علاوه، ایشان همیشه اعتقاد دارند که: تفریحات کیش با تخفیف بیشتر کیف می‌ده!
پاراسل، اوج لذت تفریحات آبی

این تفریح یکی از جدیدترین، مدرن‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین و پرطرفدارترین تفریحات آبی، در سرتاسر جهان است، با ورود به ایران و به خصوص جزیره‌ی کیش، توانست با سرعت برق و باد خودش را دل بسیاری از گردشگران و مسافران، جا کند. پاراسل کیش یکی از بهترین تفریحات آبی جزیره است و هر ساله گردشگران زیادیی فقط برای تجربه‌ی همین تفریح، راهی جزیره‌ی کیش می‌شوند. نه تنها در کیش، بلکه در جزیره‌ی قشم و سواحل دریایی خزر هم می‌توان این تفریح را پیدا کرد، اما خب همه بر سر اینکه پاراسل کیش از همه‌جا بهتر است، اتفاق نظر دارند.
جزیره‌ی کیش، یک جزیره‌ی صاف و مسطح است و هیچ نوع بلندی در آن وجود ندارد. نه خبری از کوه است، نه حتی تپه‌ای. اما جای نگرانی نیست، چون با وجود پاراسل کیش، منظره‌ای بسیار متفاوت و بدیع از جزیره‌ی کیش خواهید داشت که نظیرش را در هیچ جای دیگر پیدا نخواهید کرد.
در پاراسل، شما سوار بر چتر (یا بالون) مخصوص می‌شوید و به وسیله‌ی یک قایق تندرو، بر روی آب کشیده شده و بعد از اندکی اوج گرفته و به پرواز در خواهید آمد. حداکثر ارتفاعی که با پاراسل بالا خواهید، رفت، حدود 50 الی 100 متر و گاها به درخواست خودتان، تا 200 متر خواهد بود. به علاوه، باید گفت که حدود 10 دقیق در اوج خواهید بود و کل روند پاراسل کیش هم حدود یک ساعت به طول خواهد انجامید.
شاتل، تیوپ ‌سواری هیجان‌ انگیز

از دیگر تفریحات محبوب کیش که از قضا آن هم درست به اندازه‌ی پاراسل محبوب است و اصلا کیش را با همین تفریح می‌شناسند، شاتل‌سواری است. می‌توان اینطور ادعا کرد که شاتل کیش هم تا حدودی به پاراسل شباهت دارد، چون هر دوی این تفریحات، در آب انجام شده و شما به وسیله‌ی یک قایق موتوری تندرو، بر روی آب کشیده می‌شوید.
تنها تفاوت موجود این است که دیگر خبری از پرواز و اوج گرفت نیست. خب البته بود و نبودش چندان هم فرق ندارد، شاتل کیش، هیجان منحصر به فرد خودش را دارد و خلاصه، به قول معروف گاو نر می‌خواهد و مرد کهن!
در شاتل کیش، شما به همراه دو و یا حداکثر سه نفر دیگر، معمولا به همراه اعضای خانواده‌ی خود، سوار بر تیوپ بزرگی شده و همانطور که گفتیم، به وسیله‌ی یک قایق تندرو، روی آب کشیده می‌شوید. اما! هیچ چیز از پیش تعیین شده‌ای در این تفریح وجود ندارد، حتی مسیر حرکتتان در آب!
همین حرکات غیرقابل پیش‌بینی است که لذت شاتل کیش را چندین برابر کرده و تجربه‌ای سراسر هیجان‌انگیز، برای شما به ارمغان می‌آورد. این تفریح برای کسانی که تشنه‌ی ماجراجویی و آدرنالین هستند، گزینه‌ی بسیار خوبی خواهد بود، زیرا که هر لحظه امکان سقوط شما در آب وجود دارد!


بهترین ساحل، امنیت و خرید بلیط

چهار ساحل اصلی در جزیره وجود دارد که تجربه‌ی بهترین پاراسل و شاتل کیش را برایتان به ارمغان خواهد آورد. از جمله‌ی این سواحل، می‌توان ساحل‌ های سیمرغ در شرق جزیره‌ی کیش، بزرگترین اسکله‌ی کیش یعنی اسکله‌ی تفریحی، ساحل زیبای مرجان و ساحل دامون در شمال جزیره را نام برد. این سواحل، بهترین و باکیفیت‌ترین و البته امن‌ترین پاراسل و شاتل کیش را در اختیار شما گردشگران عزیز، قرار خواهند داد.
پاراسل و شاتل کیش، از جمله تفریحاتی هستند که هم سرعت بالایی دارند، هم به طبع در آب انجام می‌شوند و هیجان بسیار بالایی هم دارند. به همین دلیل، طبیعی است که نباید انتظار امنیت صد در صدی را از چنین تفریحاتی داشت. حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند و کسی هم امکان پیش‌بینی آینده را ندارد. اما می‌توان با پیش‌گیری و البته دقت و حفاظت و رعایت ایمنی، تا حدود بسیار بالایی، جلوی پیش‌آمد خطر را گرفت. در کلوپ‌هایی که که در کیش وجود دارند، مربیان برجسته و کاردیده وجود دارند که از بروز هرگونه خطر جلوگیری خواهند کرد؛ پس لازم نیست از این بابت، چندان نگران باشید.
برای خرید بلیط پاراسل و شاتل کیش، راه‌های مختلفی وجود دارد، می‌توانید با مراجعه به وبسایت‌ کلوپ‌ها، نسبت به خرید و یا رزرو بلیط (البته بدون تخفیف و با قیمت بالاتر) اقدام فرمایید. یا اینکه می‌توانید در همان روز مقرر، به صورت حضوری بلیط خود را خریداری کنید. اما به هر حال، بهترین راه خرید بلیط، خرید از وبسایت‌های فروش تخفیف، مثل کیش تفریحات است؛ زیرا که با این کار، با یک تیر دو نشان خواهید زد. هم هزینه‌ی سفر را تا حد زیادی کاهش می‌دهید، هم لذت پاراسل و شاتل کیش را از آن خود کرده‌اید!


سخن پایانی در باب پاراسل و شاتل کیش

جزیره‌ی کیش، بیشتر از هر چیز دیگر، به خاطر تفریحات آبی و دریایی‌اش شهره است. اگر از هر کسی بپرسید که کیش را با چه چیزی می‌شناسند، بدون شک جواب همه، تفریحات آبی آن خواهد بود. اما گذشته از این موضوع، گل سرسبد تفریحات آبی این جزیره، چیزی نیست پاراسل و شاتل کیش. این دو تفریح بدون شک دوتا از محبوب‌ترین و لاکچری‌ترین تفریحات کیش هستند که گردشگران زیادی، فقط به امید تجربه‌ی آنها به کیش سفر می‌کنند.

منبع : پاراسل و شاتل کیش

همه می‌تونن زرنگ باش


همه می‌تونن زرنگ باشن (1)

تمرینات ویژه برای پرورش استعدادهای کودکان

مولف: نرگس تبریزی - مصطفی تبریزی

------------------------------------------------------------------------------------

فهرست کتاب:

  • مقدمه
  • آشنایی با فعالیت های پیشرفته ادراکی - بینایی فراستیک
  • ارتباطات فضایی
  • تشخیص شکل از زمینه
  • پایداری یا ثبات شکل
  • طرز قرار گرفتن شکل در فضا
  • شباهت‌ها و تفاوت‌ها
  • دقت
  • توالی دیداری
  • تکمیل دیداری
  • تطبیق علائم

------------------------------------------------------------------------------------

درباره کتاب:

درصد بالایی از یادگیری در کودک از طریق دیداری، بین سنین سه و نیم تا هفت و نیم سالگی بوجود می‌آید و تاخیر در رشد ادراک دیداری موجب آسیب‌های شناختی در کودک می‌شود. در این کتاب برای جبران این آسیب‌ها تمرین‌هایی متنوع و جذاب برای کودکان ارائه شده است.

روان‌شناسی شناختی زبان، تفکر، هیجان‌ها و هشیاری


روان‌شناسی شناختی زبان، تفکر، هیجان‌ها و هشیاری 

مترجم : دکتر حسین زارع

---------------------------------------------------------

فهرست مطالب :

  • فصل اول: ادراک خواندن و گفتار
  • فصل دوم: درک زبان
  • فصل سوم: تولید زبان
  • فصل چهارم: حل مسئله و مهارت
  • فصل پنجم: قضاوت و تصمیم‌‌گیری
  • فصل ششم: استدلال و فرضیه‌آزمایی
  • فصل هفتم: شناخت و هیجان
  • فصل هشتم: هشیاری
  • پیوست‌ها

---------------------------------------------------------

درباره کتاب :

شناخت چیست؟ روان‌شناسی در آغاز بر مطالعه کنش‌های ذهن متمرکز بود. منظور از کنش‌های ذهن کلیه فعالیت‌هایی بود که دستاورد فعالیت‌های مغز به شمار می‌رفت. از زمان تاسیس روان‌شناسی به‌عنوان یک علم در سال 1879 بر مطالعه ذهن تاکید می‌شد.موضوعی که بعدها به شناخت تغییر نام یافت. به کلیه اندیشه ها، دانش، تفسیرها و دریافت‌ها و افکار هر فرد شناخت گویند و به فرآیندهای ذهنی همچون ادراک، حافظه و پردازش که شخص از طریق آنها اطلاعات کسب می‌کند، نقشه می‌کشد و مسئله حل می‌کند، فرآیندهای شناختی گویند.

 

فروشگاه درگاه نمایندگی فروش انواع ترمووود و چوب ترمو در شیراز


خرید ترمووود در شیراز

فروشگاه درگاه نمایندگی فروش انواع ترمووود و چوب ترمو در شیراز اماده ارائه انواع ترمو وود در شیراز با بالاترین کیفیت از بهترین تولیدکنندگان این محصول است . به دلیل استقبال شما عزیزان از محصولات ترمووود در استان فارس افتتاح نمایندگی ترمووود در شیراز صورت پذیرفته تا ارائه خدمات به شما عزیزان با سهولت بیشتری انجام پذیرد.

 

ترمووود چیست - اگر چوب را در دماهای بسیار بالا، حدود صد و هشتاد الی دویست و پنجاه درجه سانتی گراد، با بخار گرما دهند، چوب فراوری شده یا ترمووود حاصل می‌آید، که به آن ترمو چوب هم می‌گویند. این محصول بسیار سازگار با محیط زیست است، در مقابل پوسیدگی و تغییرات دمایی بسیار مقاوم است، رنگی یکنواخت دارد، حشرات نمی‌توانند داخل آن نفوذ کنند و به آن آسیب بزنند، خشک است، ترک نمی‌خورد، در یک کلام، بسیار مقاوم است. از این نوع چوب برای نمای ساختمان‌ها، کفپوش‌های بیرونی خانه‌ها، کفپوش حیاط، آلاچیق، روف گاردن‌ها، در و پنجره، نرده پله، پاگرد، سونا، استخر و دکوراسیون داخلی استفاده می‌کنند.

oy32_z1.jpg

دفتر فروش ترمووود شیراز : بلوار آزادی، حد فاصل چهار راه باغتخت و فلکه اطلسی،  خیابان فروغی، روبروی کوچه ?، ساختمان فروغ ، فروشگاه درگاه

 

 

اصلاح چوب با حرارت دارای مزایا و منافع بیشماری می باشد که شامل موارد زیر می شود

  • مقاوم شدن چوب در مقابل پوسیدگی و قارچ
  • افزایش استحکام
  • ایجاد ترک کمتر
  • تبدیل به عایق مناسب

موارد استفاده ترمو وود

  •  نمای ساختمان (نما چوب)
  •  کفپوش فضای باز (Decking) و داخلی
  •  انواع دکوراسیون داخلی
  •  انواع مبلمان فضای باز
  •  آلاچیق و پرگولا
  •  سایه بان و لوور
  •  بام باغ ( روف گاردن)
  •  درب و پنجره و زیرسقف

رای مشاوره رایگان و خرید ترمووود در شیراز با ما تماس بگیرید

  07132262670 – 091770806615 – 09174331733

 

qpwm_z2.jpg

فروشگاه درگاه ارائه کننده انواع ترموود در شیراز با بهترین کیفیت و خدمات نصب و اجرا می باشد .

 

فروشگاه درگاه

فروشگاه درگاه به عنوان نماینده انحصاری شرکت سکویا چوب از زیر مجموعه های گروه صنایع گیتی پسند افتخار دارد از زمستان سال ???? با نام تجاری درگاه و با شعار ارئه محصولات ایمن ، زیبا ، با کیفیت و متفاوت و همچنین خدمات متمایز در خدمت مردم استان فارس باشد.

 از این رو این فروشگاه در راستای دسترسی به چشم انداز کسب جایگاه اول فروش درب ضدسرقت و پنجره ، قرنیز ،  کابینت  ، ترمووود و صفحه کابینت با کیفیت در شهر شیراز و برترین ارائه دهنده خدمات پس از فروش و ایجاد شبکه توزیع پویا در استان فارس ، ماموریت خویش را ارائه محصولاتی ارزنده و با کیفیت به همراه خدماتی نو آورانه در حوزه ملزومات نهایی ساختمانی به مشتریان با تکیه بر توانمندی و پشتکار کارکنان خود قرار داده است .

تلفن : 07132262670

تلفن همراه :091770806615 – 09174331733

صاحب امتیاز : شاهین خانجانی

افزودنی های صنعت بتن


افزودنی های صنعت بتن

vkmj_e2.jpg

مواد شیمیایی که در فرآیند اختلاط بتن به آن افزوده شده و سبب ایجاد برخی تغییرات اساسی و مثبت در این ماده می شوند، افزودنی های صنعت بتن نام دارند. این مواد به اندازه پنج درصد وزن سیمان موجود در بتن به این ترکیب اضافه شده و دارای انواع مختلفی هستند. شتاب دهنده ها، فوق روان کننده ها، کند گیر کننده ها، مواد افزودنی کاهنده آب، مواد مضاف هوازا، افزونه ها و فیلرها همگی از جمله افزودنی های بتن به شمار می آیند. مواد افزودنی از نمک ها، پلیمرهای قابل حل، کانی های غیر قابل حل و ترسازها تشکیل می شوند. از آن جایی که مواد افزودنی کارایی را بهبود بخشیده و سبب تسریع یا تعویق زمان گیرش و نیز افزایش مقاومت و کنترل آن می شوند، تاثیر به سزایی در افزایش کیفیت بتن تولید شده خواهند داشت. مواد افزودنی می توانند مقاومت بتن در برابر ترک خوردگی حرارتی، یخ زدگی، انبساط قلیایی سنگدانه و محلول های اسیدی و سولفاتی را افزایش دهند. در این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی چند مورد از افزودنی های صنعت تولید بتن بپردازیم.

لیگنو سولفونات کلسیم

لیگنو سولفونات ها در واقع پلی الکترولیت های آنیونی هستند که محلول در آب بوده و محصول فرآوری سولفیت خمیر چوب نرم محسوب می شوند. از جمله موارد استفاده این سورفاکتانت های آنیونی طبیعی صنایع سرامیک، نفت و گاز، مواد شیمیایی، ساخت و ساز و افزودنی خوراک دام ها می باشد. لیگنو سولفونات کلسیم به صورت پودر آمورف با رنگ قهوه ای مایل به زرد تولید می شود و دارای خاصیت پراکندگی، اتصال دهندگی و امولسیون کنندگی است. در هنگام خرید لینگو سولفونات کلسیم باید به کاربرد این ماده توجه کنید.؛ دوز مطلوب این ماده بر اساس استفاده آن در سیمان بتنی یا تخته های چوبی و ... متفاوت است. از لیگنو سولفونات کلسیم به عنوان گیرنده، پراکنده کننده، مایع ساز یا سورفکتانت در صنایع مختلف استفاده می شود. یکی از اصلی ترین کاربردهای این ماده استفاده از آن به عنوان پلاستیسیسترها در ساخت بتن است که موجب می شود بتن قوی تر شده و با آب کم تری تولید شود. همچنین از لیگنو سولفونات کلسیم به عنوان سرکوب‌کننده گرد و غبار، مواد شیمیایی به کار رفته در کشاورزی، لجن حفاری چاه های نفتی و تولید گچ تخته استفاده می شود. این ماده در آفت‌کش ها، رنگ ها، کربن فعال و دیگر مواد جامد و غیر محلول نیز به کار رفته و سبب پخش شدن این محصولات می شود.

پلی نفتالین سولفونات

این ماده نوعی پخش کننده سورفکتانت آنیونی است که خورنده، ضد یخ، کاهش دهنده آب، مقاومت اولیه، جذب هوا و ... بوده و سبب کاهش نقطه انجماد می شود؛ بنابراین از یخ زدگی بتن جلوگیری کرده و در پروژه های عمرانی و ساخت و ساز در فصل سرما بسیار مناسب است. این ماده فوق روان کننده در تهیه بتن سیال مورد استفاده قرار گرفته و در پل ها، سدها، بزرگراه ها، تونل ها و پروژه های ساختمانی به کار می رود. مهم ترین کاربرد این ماده، استفاده در تهیه ملات خشک و افزایش مقاومت و سیالیت بتن می باشد. از دیگر کاربردهای پلی نفتالین سولفونات در صنعت ساختمان می توان به استفاده به عنوان ماده اولیه در افزودنی هایی چون شتاب دهنده مرکب ، ضد یخ و عقب انداز اشاره کرد. این ماده مزیت های زیادی دارد؛ از جمله این که با کاهش 25 درصدی آب، به بهبود کارایی بتن کمک کرده و عملیات ساخت و ساز را آسان تر می کند. همچنین مقاومت بتن را افزایش داده و سازگاری خوبی با سایر مواد تشکیل دهنده دارد. غیر سمی بودن، تحریک کننده و رادیواکتیو، غیر قابل اشتعال و انفجار و ایمنی بالا از دیگر مزایا و ویژگی های این ماده است که موجب افزایش میزان فروش پلی نفتالین سولفونات شده است.

بنزوات سدیم

یکی از مواد نگهدارنده پر کاربرد به ویژه در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، بنزوات سدیم نام دارد. این ماده در حقیقت نمک اسید بنزوئیک بوده و به طور طبیعی در چای‌ ها و برخی از میوه ها (مانند زغال اخته، آلو و سیب) و سبزیجات وجود دارد. بنزوات سدیم که به صورت پودر کریستالی سفید رنگ تولید می شود، از رشد باکتری ها جلوگیری کرده و مدت زمان نگهداری مواد را افزایش می دهد. از این ماده نگهدارنده در لوازم آرایشی، شیرینی های میوه ای، انواع نوشیدنی های اسیدی، انواع مربا، سالادهای بسته بندی و غذاهای اسیدی استفاده می شود. از دیگر کاربردهای این ماده می توان به استفاده در برخی داروها مانند شربت سرفه و برخی قرص ها اشاره کرد. این ماده همچنین در نوشابه ها جهت افزودن طعم به نوشیدنی  ها و تغییر اسیدیته آن ها به کار می رود. بر خلاف باور عمومی و اطلاعاتی که به اشتباه منتشر شده اند، این ماده سمی و مضر نبوده و هیچ آسیبی به سلامتی افراد وارد نمی کند. شما می توانید برای خرید بنزوات سدیم به سایت شرکت بازرگانی پیشگامان شیمی مراجعه نمایید.