قاپ بازی

قاپ بازی

قاپ بازی یا قاب بازی یک بازی قدیمی است که به وسیله قاپ یا همان قاب انجام میشده است. قاپ استخوان مچ پای گوسفند است که تناسب سطح های آن به شکل معکب مستطیل می باشد (شبیه یک قوطی کبریت) که البته آن را بجول، بژول و یا بچول نیز نامیده اند. شکل قاپ موجب بوجود آمدن شش سطح می گردد که پس از پرتاب امکان ایستادن قاپ روی چهار سطح امکانپذیر می باشد.

دو سطح بزرگاسم سطحی که که بر آمدگی دارد جیک (جک) و نام سطح مقابل آن پک (پوک) است.

دو سطح کوچک باریککه یکی اسب (آلچی) و دیگری خر (تختان) است.

دو سطح گوژ (محدب): هنگامی که قاپ را به روی زمین پرت کنند به دلیل شکل این سطح ها نمی‌توانند بر روی انتهای گوژ خود بایستد.

از نظر نسبت شانس سطوح مختلف امکان قرار گرفتن بر روی دو سطح جیک و پک زیاد است و پس از آن شانس ایستادن بر روی سطح اسب و خر بیشتر می باشد.

عمولاً قاپ بازان کهنه کار با استفاده از سه قاب به انجام بازی می پرداختند که آن را سه قاپ یا سه قاب بازی نامیده بودند، چنانچه در توضیحات نام مجله نیز آمده است ابوالفرج محمدبن عبیدالله در سه قاپ مهارت بالایی داشته است و از آن در قمار بهره می برده است.

در تهران قدیم این بازی با سه قاپ و در شهرستان‌ها با چهار قاپ بازی می‌شده‌ است، قاپ بازی در ایران مخصوص بعضی از مردان جامعه بوده و بازیکنان در خرابه‌ها یا دور از انظار عمومی مردم بازی می‌کردند ولی باستان شناسان در محوطه باستانی گوهر تپه مازندران که بین پنج تا سه هزار سال سابقه دارد و مربوط به جامعه ای شهری با طبقات بالا میباشد که آثار آن در سایت موزه گوهر تپه نگهداری می‌شود. در یافته های باستان شناسی دیگری از درون گور زنی مربوط به قرن دوم قبل از میلاد یک قرنی (ساز رایج در مازندران) و از درون گوری دیگر که آن هم متعلق به یک زن بوده است، ششصد قاپ پاچه گوسفند برای قاپ بازی که امروز هم در بین ترکمن‌ های منطقه نیز بازی می‌شود را کشف کردند و این حاکی از رواج یا ارتباط قاپ بازی با زنان در آن منطقه داشته‌ است.

نوعی از این بازی در یونان و رم باستان نیز رواج داشته است، همچنین در اسپانیا نیز شکلی از قاپ بازی مشابه آنچه در قاپ بازی ایرانی به اسم شاه (Rey) مرسوم بوده رواج داشته است، از طرفی تندیس‌ها و نقاشی‌های بجا مانده از یونان و رم باستان و اروپای پیش و پس از رنسانس نشان می‌دهد که قاپ بازی علاوه بر مردان در بین زنان هم رایج بوده‌است. اگرچه در رم و یونان باستان نیز از استخوان قاپ گوسفند و بز برای بازی استفاده می‌کرده اند اما به مرور استفاده از قاب‌های ساخته شده از طلا، نقره، برنج، برنز، عاج، سنگ‌های قیمتی، چوب، شیشه و مواد دیگر هم رواج یافته است. همچنین یافته نشان می دهد در اوایل قرن بیستم قاب بازی با استخوان‌های طبیعی گوسفند که آن را در آب جوش با جوهر و رنگ‌های دیگر به صورت الوان در می‌آوردند در بین بچه‌های استرالیایی بسیار رایج بوده اما از سال ???? نمونه‌های پلاستیکی رواج پیدا کرده است. با گذشت زمان و با توجه به اینکه از شش سطح قاپ فقط چهار سطح ان قابلیت ایستادن را داشت به مرور قاپ بصورت طاس/تاس‌های امروزی تغیر شکل یافت که هر شش سطح قابلیت نمایش نتیجه و شماره ‌گذاری دارد و همچنان در کازینوها و بخصوص در بازی تاس مورد استفاده قرار می گیرد.

زکریا هاشمی نیز در سال ???? فیلمی به نام «سه قاپ» را کارگردانی کرده‌است که به این موضوع اشاره دارد.

 

 

 

 

 

به نظر می آید که این بازی در قبل از دوران صفویان متداول نبوده‌ است و با در نظر گرفتن آنکه انواع بازی های مبتنی بر کارت در دوران پیش از صفویان و در نقاط مختلف دنیا رواج داشته است می توان اینطور حدس زد که بازی گنجفه خود از بازی کهن تری اقتباس شده‌ باشد. صادق مینای اصفهانی (متوفی ???? هجری) مولف شاهد صادق که فصل شصت و چهارم کتاب خود را به گنجفه اختصاص داده می‌نویسد: (از مخترعات میر غیاث الدین منصور شیرازی است و گمان آن است که از گنجفه فرنگیان استخراج کرده و نام آن گنج فهم است به کثرت استعمال به گنجفه مشهور شده و آن بر چند قسم است و برخی از آن را این حقیر اختراع کرده) البته همین مؤلف اثر مفصلتری در باب بازی‌های قمار به نام (رساله در علم ملاعب) را نیز تدوین کرده است.

همچنین در سفرنامه تاورنیه اشاره شده است: در میان اقسام قمارهای ایرانی یک قسم بازی ورق دارند که گنجفه می‌نامند، ورق‌های ما چهار نشان دارد، اما اوراق ایرانی دارای هشت نشان است.

گنجفه بازی در اوایل عصر صفویه و به خصوص در دربار شاه عباس اول (بزرگ) بسیار مرسوم و محبوب بوده‌است. از میان پادشاهان صفویه، او به گنجفه علاقه زیادی داشت، همچنین سران سپاهش اغلب اوقات یه بازی گنجفه می‌پرداختند. ولی در زمان شاه عباس دوم اوضاع دگرگون شد، بازی گنجفه مثل سایر بازیها قمار به حساب آمد و ممنوع گردید. در دوره‌های بعدی محبوبیت گنجفه بازی در دربار ایران فراز و نشیب پیدا می‌کند اما این بازی از ایران به هندوستان میرود و اکبرشاه از آن تقلید کرده و گنجفه‌ای می‌سازد که دارای دوازده صنف بود. در میان گورکانیان هند گنجفه محبوبیت بسیاری داشته و کارت هایی در دربار با نام darbar kalam استفاده می کردند که بعدها با عمومیت یافتن بازی در بین مردم کارت ها با مصالحی مانند چوب و با نام bazâr kalam تولید و مورد استفاده عموم قرار گرفت، کارت های بازی به طور سنتی به شکل دایره ای شکل طراحی می شدند که توسط هنرمندان با نقش و نگار زینت داده میشده است و امروزه ورق های بجای مانده از این بازی در موزه ها نگهداری می شوند.

گنجفه آنطور که در ابتدا رواج یافت نود و شش ورق در هشت دسته دوازده برگی داشته‌ است (هشت خال، دوازده برگ از هر خال). نام این خال‌های هشتگانه به این ترتیب است : غلام، تاج، شمشیر، اشرفی (زر سرخ)، چنگ، برات، سکه (زر سفید)، قماش. هر دسته ?? برگ داشت : دو تا به نام شاه و وزیر و بقیه به شماره یک تا ده شناخته می‌گردید.

همانطور که در ادامه مطالعه می نمایید در ادبیات فارسی عصر صفوی و پس از آن نیز بازی گنجفه مورد اشاره قرار گرفته است:

مانند آن ورق که ز سر وا کند کسی

حسنت به چرخ گنجفه داد آفتاب را

اسماعیل قشنگ آن گنجفه‌ساز

می‌گفت همیشه با حریف و انباز

پیوسته کلک میزن و پا زخم مباز

شاید که بدست آوری یکدوسه غاز

گنجفه بازی است کار پلید

کس ازو خیر در زمانه ندید

پس گنجفه را از بغل خویش به درکن

از باده دماغ همه را تازه و ترکن

 

و در اشاره دیگری اهلی شیرازی متوفی به سال ??? هجری قمری مجموعه شعری به نام رباعیات گنجفه سروده‌ است. مجموعه رباعیات اثر اهلی شیرازی (تُرشیزی) مربوط به سال ??? هجری قمری است که اهلی آن را در وصف صورت‌های گنجفه و به مناسبت نقشی که هر یک از آن‌ها در بازی گنجفه دارند سرود. این مجموعه شامل نود و شش رباعی (به تعداد ورق‌های گنجفه) می‌باشد چنانکه هر رباعی بجای یک برگ گنجفه ساخته شده‌است و اگر هر رباعی را بر یک برگ جداگانه بنویسند با مجموع آنها که نود و شش برگ خواهد شد. بازی گنجفه به همراه بازی آس ناس از قدیمی ترین بازی های مربوط به تاریخ امپراطوری های ایران بوده است.

 

 

 

خرید آنلاین کتاب

کتابفروشی آنلاین کاواک از سال ???? فعالیت خود را در زمینه‌ی بررسی و معرفی کتاب آغاز نموده است. در طول مدت فعالیت به جهت همراهی و اشتیاق و جذب مخاطبین بیشتر بر آن شدیم تا وبگاه کاواک را راه اندازی نماییم.
هدف اصلی کاواک معرفی مجموعه‌ای از بهترین و تازه‌ترین‌های نشر ایران و جهان است که برای تمامی گروه های سنی از جمله کودک و نوجوان ارائه می گردد. وبگاه کاواک قصد دارد با کیفیتی مطلوب و در کمترین زمان ممکن فرایند ارسال و تحویل را چه در داخل و چه در خارج از کشور برای کتاب‌خوانان عزیز فراهم سازد.
علاوه بر وبگاه، مجله‌ی کاواک و خبرنامه، روزانه با مطالب مربوط به حوزه فرهنگ و هنر در خدمت شما عزیزان خواهد بود. همچنین فعالیت کاواک در فضای مجازی از جمله توییتر، اینستاگرام، تلگرام و گودریدز ادامه‌ داشته و منتظر شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم.

خرید کتاب با موضوعات مختلف از جمله عمومی, هنری, روانشناسی, کودک و نوجوان, درسی و دانشگاهی و غیره
از کتابفروشی کاواک

:heavy_check_mark: دارای نماد اعتماد الکترونیک
:heavy_check_mark: ارسال به سراسر نقاط دنیا
:heavy_check_mark: تحویل فوری کتاب در تهران
:heavy_check_mark: سفارشات بالای دویست هزار تومان ارسال رایگان

جهت مشاهده‌ کتابها به وب سایت کاواک مراجعه نمایید:
https://www.cavack.com

هم‌ چنین می‌ توانید جهت مطالعه درمورد موضوعات مختلف از جمله معرفی و نقد کتاب,تازه‌ های نشر,نویسندگان, شخصیت‌ های برجسته و غیره به مجله‌ی کاواک مراجعه نمایید:
https://mag.cavack.com/

لطفا به جمع ما در شبکه‌ های اجتماعی بپیوندید : cavackonline#
اینستاگرام : https://www.instagram.com/cavackonline
تلگرام : https://t.me/cavackonline

آدرس : تهران، یوسف آباد، خیابان اسدآبادی، پلاک 311، طبقه اول، واحد 2
شماره تماس : 88061153

نرم افزار پخش مویرگی کارا، اهمیت صنعت پخش مویرگی چیست؟

نرم افزار پخش مویرگی کارا، اهمیت صنعت پخش مویرگی چیست؟

ire7_b5.jpg

اهمیت صنعت پخش مویرگی در سال های اخیر

به نقل از پزشکی و سلامتی یکی از صنعت هایی که در سال های اخیر توسعه و پیشرفت چشمگیری داشته است صنعت توزیع کالا و خدمات است. این پیشرفت به گونه ای است که هر روزه بر اهمیت صنعت توزیع کالا افزوده می شود. یکی از روش های توزیع کالا پخش مویرگی است. به قدری این صنعت امروزه رایج شده که اکثر تولید کنندگان کالها خصوصا تولیدکنندگان مواد غذایی و بهداشتی از این نوع پخش استفاده می کنند. در واقع پخش مویرگی برای تامین کالاهای تند مصرف و فروش مستقیم مواد غذایی و بهداشتی می باشد. ما در این مطلب واضح تر توضیح می دهیم که پخش مویرگی چیست؟

نرم افزار پخش مویرگی ، سفارشگیر آنلاین ، لیست سوپر مارکت های تهران و... از محصولات کارا می باشد

قابلیت های نرم افزار پخش مویرگی کارا

 قابلیت کارکرد از راه دور، بدلیل طراحی خاص برنامه (تحت وب)

استفاده از پیشرفته ترین و به روز ترین تکنولوژی روز دنیا در طراحی برنامه پخش مویرگی

تعیین اعتبارهای متنوع برای هر یک از مشتریان و کنترل خودکار سیستم برای عدم صدور فاکتور بیشتر از اعتبار در نرم افزار پخش مویرگی

انبار پخش مویرگی، با قابلیت تعریف چندین انبار، انبارک، صدور رسید و حواله انبار بوسیله محیط تحت وب با قابلیت کارکرد از راه دور

گروه بندی مشتریان پخش مویرگی و تعیین قیمت های مختلف برای کالاها، متناسب با نوع گروه مشتری، منطقه مسیر یا هر دو آیتم

تعریف ویزیتورها، سرپرستان فروش، موزعین و راننده ها و تعریف میزان پورسانت هرکدام بصورت داینامیک و پوبا

تأیید همه یا تعدادی از سفارش ها، توسط مدیریت های پخش و عامل شرکت به منظور نظارت بر فرآیندهای پخش مویرگی

حسابداری آسان و دقیق با تفضیلی شناور اسناد خودکار برای اسناد خرید، فروش، انبار، خزانه و حقوق و دستمزد

حسابداری چهار سطحی شامل سطوح گروه، کل، معین و تفضیلی و دارای تفضیلی چندلایه برای شرکتهای پخش مویرگی

دارای کلیه حساب های استاندارد در سطوح مختلف گروه، کل، معین و تفضیلی با امکان اضافه، ادغام و حذف حساب های دلخواه  در سطوح مختلف

قابلیت جستجو، مرتب سازی، آرشیو، ادغام، کنترل، ویرایش، حذف و بازیابی اسناد حسابداری

قابلیت ثبت چک‏ و فاکتورهای سوختی و حساسیت بالای نرم افزار پخش مویرگی به این مشتریان در آینده (افزودن آنها به لیست سیاه)

دارای گزارش های متنوع انبار، اعم از کاردکس و موجودی، مغایرت موجودی بصورت تعدادی و ریالی با فیلترهای متنوع و متغییرهای بالا

امکان ثبت نقطه سفارش برای کالاهای مختلف و ارائه نیازمندی های خرید بصورت خودکار و متناسب با نیازمندی پخش مویرگی

محاسبه اتوماتیک حقوق،  هزینه ایاب و ذهاب، پورسانت های کارکنان و جریمه های برگشت

قابلیت دسته بندی پیش فاکتورها و محاسبه سرجمع بر اساس دسته بندی های متنوع مناطق و مسیرهای پخش در نرم افزار پخش مویرگی

قابلیت تعریف صدها نوع فرمول تخفیف و محاسبه خودکار آن ها در سیستم

گزارش های متنوع، جامع و کاربردی با در اختیار قراردادن خروجی های چاپی، اکسل و نمودارهای متنوع که متناسب با نیاز شرکتهای پخش مویرگی طراحی شده اند.

قابلیت گرفتن گزارش های روزانه، هفتگی و ماهیانه از فروش در قالب نمودارهای گرافیکی متنوع

تنظیمات و شخصی سازی سیستم توسط مدیریت برای هماهنگی هرچه بیشتر محصول با نیازهای متنوع مشتری

امکان پشتیبان گیری و بازیابی بانک اطلاعاتی سیستم به صورت خودکار (دارای الگوریتم هوشمند به منظور استفاده بهینه از فضای هارد)

امکان جستجوی تمامی مشتریان و چک های ثبت شده در تمامی فرم های سیستم  امکان

انتقال اطلاعات مشتریان و کالاهای ثبت شده در سیستم های نرم افزاری دیگر در زمان تهیه نرم افزار (این اقدام در زمان تهیه نرم افزار یکبار بصورت رایگان انجام خواهد شد.)

درخواست پشتیبانی تلفنی و ارتباط با پشتیبان های تخصصی به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر از سوی تگروه نرم افزاری کارا

امنیت بالا همراه با تعریف کاربران با سطوح دسترسی مختلف و کاربری آسان

 

پخش مویرگی چیست؟

موضوع این ریپورتاژ ما به اهمیت صنعت پخش مویرگی اختصاص یافته است و بدون شک پس از شنیدن این جمله اولین سوالی که ذهن شما را درگیر می کند این است که اصلا پخش مویرگی چیست؟ پخش مویرگی به زبان ساده تر به این معنی است که افراد تولید کننده بخش بندی بازار را نادیده گرفته و به آن توجهی نمی کند. همچنین تولید کنندگان محصولات را بدون توجه به این مساله به تمام بازار عرضه می کند.

در واقع ایده و هدف اصلی پخش مویرگی به این دلیل است که محصول و یا خدمات مورد نظر تولید کننده در همه جا و همه بازارها در دسترس باشد به همین دلیل است که بدون در نظر گرفتن بازار محصول، کالا و محصول در تمام بازارها توزیع می شود. دلیل این ایده هم این است که تمام خریداران بتوانند به محصول و کالای مورد نظر دسترسی داشته باشند و کالای مورد نظر بیشترین خریدار را داشته باشد.

 

در واقع اهمیت صنعت پخش مویرگی زمانی مشخص می شود که خریداران و مشتریان با انبوهی از برندهای متفاوت روبه رو شوند. در این زمان است که پخش مویرگی کالا ضرورت پیدا می کند.

پخش مویرگی و ایجاد شبکه فروش مزایای مختلفی ائم از کاهش ریسک مالی و مدیریت بازار را نیز دارد همچنین موجب کنترل اقتصادی نیز می شود.

در واقع امروزه استفاده از پخش مویرگی منافع زیادی هم برای تولید کنندگان و هم مشتریان دارد. پخش مویرگی که یک استراتژی فروش و پخش است سبب شده که مصرف کنندگان و مشتریان و خرده فروشان به سادگی و آسانی نیازهای خود را در محل کار و زندگیشان برطرف سازند.

لازم به ذکر است که بدانید میزان توزیع کالاها و محصولات به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله این عوامل می توان به ظرفیت تولید کالا، سیاست های قیمت گذاری، اندازه بازار مورد نظر برای کالا و محصول تولید شده، سیاست های بازاریابی و نیازهای فصلی مشتری به کالا و محصول اشاره نمود.

هدف از پخش مویرگی چیست؟

در واقع هدف از پخش مویرگی این است که ابتدا مکان های فروشی که برای محصولات در دسترس است را شناسایی و سپس با استفاده از این مکان ها می توان بیشترین بازار موجود برای توزیع و فروش محصولات را تحت پوشش قرار داد. لازم به ذکر است که بدانید پخش مویرگی زمانی به کار گرفته می شود که یک کالا یا محصولی استفاده زیادی داشته باشد و همچنین برندهای زیادی نیز این کالا یا محصول را عرضه کنند.

در چنین مواقعی که عرضه یک کالا با برندهای مختلف زیاد است معمولا استراتژی پخش مویرگی به کار گرفته می شود. چرا که امکان دارد مشتری کالای شما را انتخاب نکند و همین کالا با یک برند دیگر را بخرد. در چنین مواقعی مهم ترین هدف و ایده این است که کالا یا محصول را به صورت گسترده توزیع کرد. از این رو پخش مویرگی به کار گرفته می شود.

 

اهمیت صنعت پخش مویرگی

در واقع روش توزیع محصولات مهم ترین عامل موفقیت است و از این رو هر چه محصولات در فروشگاه های عرضه کننده محصولی بیشتری قرار بگیرد فروش نیز بیشتر می شود. لازم به ذکر است که این فروشگاه ها حتما نباید فیزیکی باشد بلکه محل توزیع می تواند در فروشگاه های اینترنتی و آنلاین نیز باشد. اتفاقا توزیع آنلاین امروزه به دلیل گسترش خرید اینترنتی از سوی مردم موثرتر و بهتر نیز می باشد. این مساله سبب شد که امروزه شرکت های تولید کننده عرضه محصولات برای خرید و فروش آنلاین و ارتباط با مشتریان به سمت اینترنت بروند.

لذا این روش سبب می شود که کالای مورد نظر در مکان های عمومی دیگری همچون رستوران ها و هتل ها و شیرینی فروشی ها و دکه های روزنامه فروشی و ... نیز در دسترس باشد. در واقع این خاصیت پخش مویرگی است که محصولات و کالا عرضه شده در مکان های مختلفی توزیع شود.

فواید پخش مویرگی چیست؟

در واقع محصولی را می توان به صورت پخش مویرگی به فروش رساند که برای مشتری استفاده روزانه داشته باشند. از جمله این محصولات می توان به مواد غذایی و مواد آرایشی و بهداشتی و موادی مثل خمیر دندان و صابون و سیگار و ... اشاره نمود. این محصولات از جمله محصولاتی هستند که قابلیت بازاریابی عمده و وسیع داشته باشند. دلیل این امر هم این است که این محصولات بسیار عادی هستند و قابلیت این را دارند که در هر فروشگاهی به فروش برسند.

از جمله فواید پخش مویرگی عبارتند از:

پول: هر چه محصول توزیع گسترده تری داشته باشد سبب می شود که فروش بیشتری داشته باشد در نتیجه درآمد و سود بیشتری نیز به دست می آید. در واقع هر چه محصول بیشتر دیده شود فرشو آن نیز بیشتر است.

آگاهی از محصول: یکی از مهم ترین فواید پخش مویرگی افزایش آگاهی از محصول است. در واقع با این روش سبب می شود که محصول مورد نظر در اکثر فروشگاه ها توزیع شود لذا مشتریان با دیدن گسترده محصول مورد نظر بیشتر به آن اعتماد می کنند و محصول مورد نظر به عنوان یک برند شناخته می شود.

خرید کردن بدون برنامه: بسیاری از بازاریاب ها بر این اعتقادند که خرید بدون برنامه اصلا سودآور نیست. در صورتی که اگر مشتریان برندهای معتبر را نبینند و برندهای ناآشنا را می خرند و می بینید که خرید بدون برنامه سودآور می باشد.

تولید کننده: اولین کسی که از این روش سود می برد تولیدکننده است.

 

منبع : زومیت

سامانه پیامک SMSFA

پنل اس ام اس ساده است: ارسال، دریافت و مدیریت اس ام اس انبوه به راحت‌ترین شکل ممکن. اما وقتی در این کاربرد دقیق‌تر شویم، با بیش از ?? امکان پیامکی متنوع روبرو خواهیم شد.امکاناتی که هر کدام می‌توانند نقشی در رشد کسب و کار شما داشته باشند.

wynr_w1.jpg

پنل اس ام اس یا پنل پیامکی یک نرم افزار تحت وب است که به کاربر اجازه ارسال و دریافت اس ام اس تبلیغاتی انبوه را به شما می‌دهد. اگر بخواهیم ساده بگوییم، شما با خرید پنل اس ام اس در یک سامانه پیامک می‌توانید به ارسال و دریافت و مدیریت پیامک تبلیغاتی خود به صورت انبوه بپردازید.

هنگام خرید پنل اس ام اس، به نیازهای خود فکر کنید. در صورتی که قصد ارسال اس ام اس تبلیغاتی انبوه با تعداد بالا را دارید، بهتر است که یک پنل اس ام اس بزرگتر را خریداری کنید تا تعرفه ارسال شما کمتر شود و در نهایت در قیمت پنل اس ام اس خود صرفه جویی کرده باشید. همچنین، وقتی که قصد استفاده از امکانات بخصوصی را دارید، پیشنهاد ما خرید پنل اس ام اس ویژه است. چرا که پنل های پیامکی ویژه، امکانات بیشتری در اختیارتان می‌گذارند.

توسط افزونه پیامک وردپرس شما قادر خواهید بود از طریق ووکامرس، فرم‌های تماس یا خبرنامه به کاربران خود پیامک ارسال کنید. همچنین شما با استفاده از این افزونه می‌توانید یک خبرنامه پیامکی ایجاد کنید.

افزونه پیامک ووکامرس بهترین گزینه برای اطلاع رسانی خریداران از وضعیت سفارش شان میباشد. با استفاده از افزونه حرفه ای پیامک ووکامرس امکان ارسال اس ام اس در تمام مراحل خرید مشتری وجود دارد

از بهترین افزونه‌های موجود در مورد سیستم ثبت نام و ورود وردپرس با تایید پیامک است. زمانی که از افزونه دیجیتس استفاده می کنیم سیستم ثبت نام و ورود به سایت ما با کد تایید پیامکی صورت می‌گیرد.

خرید ویلا در نیاوران

خرید ویلا در نیاوران.

شاید یکی از جذابیت‌هایی که نسل امروز نتوانند به راحتی تجربه کنند، زندگی در خانه‌های ویلایی هست. خانه‌هایی با حیاط‌های بزرگ و دل‌باز که می‌تواند لذت زندگی را برای شما دو چندان کند. حیاط‌هایی که محل بازی کردن بچه‌ها و لذت بردن از یک فضای سبز شخصی است. امروزه پیدا کردن خانه‌ی ویلا در شهر تهران شاید کار آسانی نباشد. امروزه تهران تبدیل شده به یک شهر شلوغ و پر رفت و آمد. همین امر باعث شده تا تراکم ساخت و ساز در تهران زیاد شود که این امر باعث تخریب خانه‌های ویلایی و ساخت برج‌ها‌ و آپارتمان‌ها شده است. برای همین شاید امروزه پیدا کردن خانه‌ی ویلایی کار بسیار سختی باشد. البته که امروزه مناطق بسیار کمی در شهر تهران دارای خانه‌ی ویلایی هستند. یکی از آن مناطقی که امروزه شما می‎توانید در آن صاحب یک خانه‌ی ویلایی شوید، منطقه‌ی نیاوران است.

منطقه‎ی نیاوران یکی از مناطق بسیار قدیمی شمرون است. در گذشته در این منطقه مزارع نی بسیار فراوان بوده است. مردم شهر تهران نی‌های مورد نیاز خود را از این منطقه تامین می‌کردند. برای همین اسم این منطقه را “نی‌آوران” گذاشته‌اند. این اسم به مرور زمان به نیاوران تغییر پیدا کرد. البته که امروزه این منطقه به اسم شهید باهنر تغییر نام پیدا کرده است.

نیاوران را می‌توان “سرزمین برج‌های لوکس و پنت‌هاوس‌ها” نامید که معماری خاص داخلی و خارجی ساختمان‌های آن، چهره این محله را تا حد زیادی از مابقی محله‌های تهران متمایز کرده است. بافت مسکونی نیاوران و تلفیق خانه‌های قدیمی و ویلایی و آپارتمان‌هایی نوساز و صد البته مدرن با سن بنای زیر ?? سال، نشان می‌دهد که این محله تا حد زیادی پاسخگوی نیاز و سلیقه‌های مختلف متقاضیان ملک در شمال تهران است.

سکونت در محله نیاوران در یک کلام یعنی غوطه‌ور بودن در امکانات فوق‌العاده. دسترسی آسان به امکانات تفریحی، ورزشی، درمانی و فرهنگی و وجود بناهای تاریخی شاخص در این محله؛ همه و همه دلایلی لازم و کافی هستند تا جدی‌تر به بررسی آگهی‌های فایل شده در دفتر مشاوران املاک این منطقه بپردازید. ضمنا با وجود چند سفارت‌خانه‌ و ادارات دولتی خیال شما از بابت  برقراری امنیت برای خانواده‌ها به خصوص کودکان و دانش‌آموزان راحت خواهد بود.

در این مقاله قصد داریم تا نکاتی در رابطه با خرید ویلا در نیاوران را به شما اطلاع دهیم. البته قبل از خواندن این مقاله باید توجه داشته باشید که اصلا خرید خانه‌ی ویلایی در نیاروان به نفع شما هست یا خیر؟! اصلا خانه‌ی ویلایی در نیاوران خریداری کنید بهتر بوده یا اینکه سراغ یک آپارتمان در نیاوران بروید بهتر است؟ برای دست پیدا کردن به جواب این سوال، عوامل بسیار زیادی تاثیر گذار هستند. این عوامل می‌تواند نیازهای شما از یک خانه باشد یا اصلا سلیقه‌ی شخصی شما باشد. این عوامل می‌تواند در هر شخص برای خرید ویلا در نیاوران متفاوت باشد. حال برویم نکاتی را برای خرید ویلا در نیاوران بررسی کنیم. در کل نکات بسیار زیادی برای خرید ویلا در نیاوران دخیل هستند. توجه به میزان بودجه در دسترس، در نظر گرفتن تنوع قیمتی که در منطقه‌ی نیاوران هست و سر زدن به کوچه‌های مختلف برای داشتن بهترین انتخاب. اما با در نظر گرفتن تمام این عوامل، شما پس از جست و جوی کافی ممکن بوده با مواردی مناسب مواجه شوید که در نهایت یک ویلا در نیاوران را برای خرید انتخاب کنید. اما یافتن یک ویلای مناسب در نیاوران برای خرید به معنای پایان کار نیست. شما همانطور که در زمان خریدن ویلا در نیاوران به خریدن یا نخریدن آن ویلا و یا حتی در مورد منطقه‌ای که آن ویلا در آن واقع شده فکر کردید و حساسیت به خرج داده‌اید، در مورد اینکه باید با فروشنده چه ملاحظاتی داشته باشید هم، این حساسیت را به خرج دهید و دقت کامل را داشته باشید.

حواستان به مشاوران املاک باشد؛

همانطور که برای پیدا کردن ویلا در نیاوران برای نکاتی مانند مالک، مشخصات ویلا و منطقه‌آن حساسیت به خرج داده‌اید، اینکه چه کسی ویلا را به شما معرفی کرده و قرار داد آن در چه املاکی نوشته می‌شود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. املاک عظیمیان از سال 1395 به طور تخصصی در زمینه‌ی املاک منطقه‌ی یک فعالیت می‌کند. یکی از زمینه‌های تخصصی املاک عظیمیان، ویلاهای واقع شده در خیابان نیاوران است. املاک عظیمیان می‌تواند یکی از بهترین راهنماهای شما برای خرید ویلا در نیاوران باشد.

لوگوی بلاگ املاک عظیمیان

لوگوی بلاگ املاک عظیمیان

نکته دومی که در زمان خرید ویلا در نیاوران باید به آن توجه کنید این است اگر ویلای مورد معامله بین چند نفر مشاع بوده یا اینکه خریداران چند نفر هستند و عده‌ای به جای دیگری به وکالت معامله می‌کنند، حتما ببینید که آیا دارای وکالت رسمی هستند یا خیر؟ از معامله کردن ویلای‌های نیاوران با وکالتنامه‌هایی که به صورت غیررسمی تنظیم شده‌اند بپرهیزید!

 

یکی دیگر از مسائلی که باید در مورد خرید ویلا در نیاوران به آن توجه کنید، نوع ساخت داخل ویلا است. یعنی اینکه داخل ویلا فلت طراحی شده یا دوبلکس. این مسئله شاید در دید اول خیلی اهمیت نداشته باشد، اما این موضوع در بلند مدت می‌تواند حس شما را به ویلایی که خریداری کردید تغییر بدهد.

نکته‎ی دیگری که برای خرید ویلا در نیاوران باید به آن توجه کنید، امکاناتی هست که برای آن ویلا در نظر گرفته شده است. امکاناتی که برای یک ویلا می‌توان در نظر گرفت می‌تواند حس شما را بسیار بسیار زیاد تغییر دهد. امکاناتی مانند استخر، روف گاردن، فضای سبز، باشگاه ورزشی و … . حال هر کدام از این امکانات را باید نسبت به بودجه و کارایی که می‌تواند برای شما داشته باشد انتخاب کنید. مثلا می‌توانید استخر سرباز یا پوشیده بودن آن را انتخاب کنید، یا مثلا فضای سبز را نسبت به سلیقه‌ی خود طراحی و پیاده کنید. البته که فضای سبز می‌تواند یکی از مهم ترین عوامل انتخاب یک ویلا در نیاوران باشد. معمولا اکثر افراد به دلیل لذت بردن از فضای سبز، خرید ویلا در نیاوران را به آپارتمان در نیاوران ترجیح می‌دهند. البته نیاوران به دلیل داشتن برج‌های بلند، ممکن بوده که به فضای سبز شما دیدهای بسیار زیادی باشد. اگر این موضوع برای شما از اهمیت بالایی برخوردار بوده؛ حتما قبل از خرید ویلا در نیاوران حتما به این موضوع توجه زیادی کنید که فضای سبز شما دید و مشرف خارجی دارد یا خیر.

خرید آپارتمان در نیاوران

از آنجایی که ویلاهای نیاوران بزرگ هستند، نگهداری آنها کمی سخت می‌شود. برای همین می‌توانید از نگهبان استفاده کنید. البته که استفاده از نگهبان نیازمند محلی برای مستقر شدن نگهبان هست. پس حتما در زمان خرید ویلا در نیاوران به این موضوع توجه کنید که ویلای مورد نظر از این امکان برخوردار باشد.

در آخر امیدواریم که این مقاله بتواند به شما در خرید ویلا در نیاوران کمک کند.