مالیات بر ارث چگونه محاسبه می شود؟

مالیات بر ارث

مالیات بر ارث دقیقا چیست؟

مالیات بر ارث به مالیاتی گفته می‌شود که به دارایی ها و مایملک باقی‌مانده از یک فرد فوت‌شده تعلق می‌گیرد. مالیات ارث دو نوع است؛ یک نوع از مالیات بر ارث از وراث و هنگام واگذاری ارث دریافت می‌شود و نوع دیگر مالیات بر ارث به‌طور مستقیم از تمامی اموال و ثروت‌های باقی‌مانده از فرد فوت‌ شده اخذ می‌شود.

وراث باید ابتدا انحصار وراثت کرده و سپس مفاصاحساب مالیات بر ارث دریافت کنند.

تغییر قانون مالیات بر ارث

اعمال قانون مالیات بر ارث در ایران به سال‌های بسیار دور برمی‌گردد.در سال 1395 این قانون با اصلاحیه‌های فراوانی مواجه شده و شکل تازه‌ای به خود گرفت. در قانون جدید مالیات ارث ایران، بر کلیه دارایی ها و مایملک باقی‌ مانده از متوفی مالیاتی دریافت نمی‌شود و صرفاً وراث موظف ‌اند از ارث دریافتی خود مالیات پرداخت کنند. میزان و نرخ مالیات بر ارث افراد نیز ، بستگی به نسبت آن‌ها با فرد فوت ‌شده دارد. این نسبت را در قانون با عنوان طبقه وراث می‌شناسند.

طبقات وراث

قانون مالیات بر ارث ایران، وارثین را به سه طبقه تقسیم کرده استطبقه اول وراثت شامل پدر، مادر، همسر، فرزند و نوه می‌شودطبقه دوم ارث شامل پدربزرگ و اولیای او، مادربزرگ و اولیای او، خواهر، برادر، خواهرزاده و برادرزاده استوراث طبقه سوم نیز شامل عمو، عمه، خاله، دایی و فرزندان آن‌ها است.

o3c5_a4.jpg

مالیات بر ارث چگونه محاسبه می شود؟

نرخ مالیات بر ارث بسته به نوع ارث دریافتی و طبقه وراثت متفاوت است. به‌طورکلی وراث طبقه دوم، دو برابر وراث طبقه اول و وراث طبقه سوم، چهار برابر وراث طبقه اول باید مالیات بر ارث پرداخت کنند.

پرداخت مالیات بر ارث

مالیات بر ارث نیز همچون دیگر مالیات‌ها باید با پر کردن اظهارنامه مالیات بر ارث پرداخت شود. وراث تا یک سال پس از انحصار وراثت فرصت دارند تا اظهارنامه مالیاتی مالیات بر ارث خود را تکمیل و تقدیم به سازمان امور مالیاتی کنند. البته وراث تنها زمانی مجبور به پرداخت مالیات بر ارث هستند که قصد تقسیم ارث را داشته باشند. مادامی‌که اموال و دارایی‌ها به نام متوفی باشد، نیاز به پرداخت مالیات نیست.

وراث می‌توانند تنها برای بخشی از آن‌که تقسیم کرده‌اند مالیات پرداخت کنند. به‌طور مثال، وراث تصمیم می‌گیرند تا تنها یکی از املاک را بین خود تقسیم کنند؛ در این صورت تنها برای آن بخش از ارث که بین خود تقسیم کرده‌اند باید مالیات پرداخت کنند و مالیات مابقی ارث را در زمان تقسیم آن پرداخت کنند.

توجه داشته باشید که مالیات بر ارث خانه مسکونی و ملک، بر اساس نرخ روز است و تأخیر در پرداخت مالیات آن تأثیری در کاهش مالیات پرداختی ندارد. نکته دیگر اینکه هریک از وراث باید جداگانه مالیات بر ارث خود را پرداخت کنند.

اگر به وکیل مالیات بر ارث نیاز دارید می توانید به سایت مشاوران مالیاتی فراز به نشانی www.faraztax.com  مراجعه نموده و درخواست مشاوره مالیاتی رایگان کنید!

 

کتاب جنگ‌هایی که دنیا را تغییر دادند

کتاب جنگ‌هایی که دنیا را تغییر دادند

نوشته‌ی چارلز مسنجر

این کتاب نوشته یک افسر بازنشسته ارتش انگلستان است که حدود ?? جنگ بزرگ دنیا را در این کتاب گردآوری کرده است. جنگ‌های موردنظر هم از سال ??? پیش از میلاد شروع می‌شوند و تا اسکندر، جنگ داخلی روم، جنگ مغول‌ها در چین، سقوط قسطنطنیه، جنگ‌های صلیبی، فتح مکزیک به دست اسپانیایی‌ها، فتح هند به دست بابر، جنگ داخلی ژاپن، جنگ ?? ساله اروپا، جنگ‌های استقلال آمریکا و … پیش می‌آید. جنگ‌هایی که در این کتاب درباره‌شان نوشته‌شده است، به ترتیب تاریخ وقوعشان مرتب‌شده و مطالب کتاب هم به‌این‌ترتیب پیش می‌آید.

نخستین نبرد این مجموعه یعنی جنگ بزرگ پلوپونزی ازاین‌جهت اهمیت دارد که سقوط آتن مقتدرترین دولت‌شهر یونان باستان را رقم زد. پیروزی‌های اسکندر مقدونی امپراتوری کوتاه‌مدتی ایجاد کرد، اما آن پیروزی‌ها برای این مهم شمرده می‌شوند که اروپاییان برای نخستین بار به آسیا دست پیدا کردند. نبرد نهایی جهان باستان، جنگی داخلی است که جمهوری رم را به امپراتوری تبدیل کرد.

به‌این‌ترتیب اسامی جنگ‌ها و بخش‌های مختلف این کتاب عبارت است از: جنگ بزرگ پلوپونزی، پیروزی‌های اسکندر، جنگ داخلی روم، مبارزه شارل مارتل با مورها، جنگ صلیبی هفتم، سرنگونی مغول در چین به دست دولت مینگ، قسطنطنیه، فتح مکزیک به دست اسپانیا، فتح هندوستان به دست بابر، جنگ‌های داخلی ژاپن، جنگ سی‌ساله، جنگ هفت‌ساله، جنگ استقلال آمریکا، انقلاب و نبردهای ناپلئون، مبارزه آزادیخواه بولیوار و سان مارتین، جنگ داخلی آمریکا، جنگ فرانسه – پروس، جنگ روسیه – ژاپن، جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم، جنگ داخلی چین، جنگ سرد، ویتنام، جنگ شش‌روزه و جنگ با تروریسم.

اگر به دنبال آن هستید که درباره‌ی جنگ‌هایی که تاریخ بشریت را تغییر دادند بیاموزید، این کتاب برای شماست. در این کتاب به‌طور دقیق از جزییات جنگ‌ها، استراتژی‌ها و تاکتیک‌ها، ژنرال‌ها و رهبران آن‌ها گفته‌شده است. اگر بسط و دقت اطلاعات برایتان اهمیت دارد این کتاب را ا دست ندهید؛ برخی حقایقی که درباره‌ی این جنگ‌های مهم در کتاب آورده شده شگفت‌زده‌تان می‌کنند.

نویسنده‌ی کتاب، چارلز مسنجر، به مدت بیست سال در خدمت ارتش انگلستان بوده است و پس از بازنشستگی به‌عنوان تحلیلگر دفاعی و مورخ نظامی به فعالیت خود ادامه داد. او در این زمینه حدود چهل اثر به چاپ رسانیده است.

این کتاب توسط انتشارات ققنوس و با ترجمه‌ی منوچهر پزشک منتشر شده است.

خرید کتاب از سایت : https://www.cavack.com/Item/34460 

نرده راه پله

نرده راه پله

نرده راه پله درون ساختمان ها یکی از مواردی است که می بایست

حتما پس از نصب پلکان به عنوان حصاری گرداگرد آن واقع گردد

تا به این منظور به هنگام سکندری خوردن یا به هر دلیلی افتادن

و سقوط از روی پله های ساختمان بتوان از پله مارپیچ به عنوان تکیه گاهی در جهت حفظ جان خود استفاده کرد.

این مسئله زمانی بیشتر نمود می یابد که داخل ساختمان ها بچه های کوچک و بازیگوشی باشند

که دائما از پله ها بالا و پایین می روند و احتمال سقوط یا سکندری خوردن آن بسیار زیاد است

و در صورت نبود نرده راه پله ممکن است عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

بنابراین ساخت و نصب پله مارپیچ را بلافاصله پس از نصب پلکان منزل خویش حتما

به دست افراد متخصص و کاربلد بسپارید تا با بهره گیری از علم و تخصص خویش در این زمینه بتوانند

با نصب نرده راه پله به عنوان حفاظ آهنی یا چوبی جان خود و اعضای خانواده

و به ویژه کودکان بازیگوش خود و مهمانان خویش را از هر گونه آسیب جدی حفظ نمایید.

در ادامه به نقش پله مار پیچ و کاربرد آن در زندگی انسان ها بیش از پیش اشاراتی خواهیم داشت.

نقش زیبایی و کارایی بالا با نرده راه پله

نقش و کاربرد پله مارپیچ در منازل مسکونی

پلکان در گذشته های دور تاکنون وجود داشته است با این تفاوت که

در گذشته از پله مارپیچ تنها به شکل فلزی یا آهنی و فقط در راستای

حفظ ایمنی جانی خود و اعضای خانواده خویش مورد استفاده قرار می گرفت.

امروزه نیز این اصل رعایت شده است و ایمنی در رأس کار نصب پلکان قرار دارد با این تفاوت

که در ساخت و طراحی نرده راه پله امروزه تنها به عنوان

یک حفاظ آهنی برای سلامت جانی انسان ها نگاه نمی کنند و طراحی های فوق العاده

بی نظیری از نرده های راه پله به جهت زیباسازی نمای داخلی خانه ها و دیزاینی

متفاوت و چشمنواز را نیز در اولویت قرار داده اند. به همین جهت است

که طراحان صنعتی امروزه رو به تولید و طراحی پلکان پیچی به شکل ها

و در قالب جنس های متفاوتی از جمله: پله مارپیچ فلزی، چوبی، شیشه ای، سنگی، استیل، آلومینیومی و

روی آورده اند که نمونه های فوق العاده شیک و بی نظیری را از این نرده ها امروزه می توان

در خانه های لوکس و مجلل به نظاره نشست که هر کدام از آن ها موجب خیرگی و شگفتی افرادی می شود که برای بار نخست پا به این منازل نهاده اند.


پله مار پیچ چوبی بسیار شیک

انواع پلکان

همانطور که یادآور شدیم، امروزه پلکان تنها به نوع رایج و مرسوم قدیمی خود

یعنی نرده راه پله فلزی منتهی نمی گردد؛ بلکه می توان نرده راه پله امروزی را

به صورت ها و اشکال مختلفی در منازل مسکونی خویش و یا کافی شاپ و رستوران،

تالار، فروشگاه های بزرگ و پاساژ ها و… بکار بست که علاوه بر تضمین امنیت،

زیبایی دوچندانی را به محیط اطراف خود ببخشد. بنابراین اگر قصد خرید نرده راه پله دارید،

باید اولا به این نکته واقف باشید که نرده راه پله فلزی که در گذشته به شکل ساده و بی آلایش خویش مرسوم بوده

نیز کماکان وجود دارد ولی نه به همان شکل و قالب سنتی خویش؛

بلکه در قالب و طرحی جدید که با مدل هایی که در خود در طی این سال ها دیده است،

سبب هجوم مردم به خرید نرده راه پله فلزی شده اند.

پس هنوز هم می توان از پله مار پیچ فلزی استفاده کرد با این تفاوت که طرح هایی

که در این حفاظ های آهنی امروزه در نرده راه پله کارگذاری می شود

طبیعتا با طرح ساده گذشته بسیار متفاوت و زیباتر می باشند

ضمن اینکه استحکام و امنیت این نرده ها نیز در نظر طراح لحاظ شده است تا با مقاومتی بالاتر تضمین سلامتی جان افراد گردد.
اما در صورتی که می خواهید خود را وارد یک وادی دیگری کنید

و از طرح های خود را خلاص کنید و رو به طرح های دیگری آورید،

بایستی خاطر نشان کرد که امروزه شما می توانید نرده راه پله منزل یا هر مکان پلکانی دیگری را با جنس های دیگری غیر از چوب نیز امتحان کنید

تا زیبایی خاص و منحصر به فردی به فضای اطراف خود حکمفرما سازید.

 

در زیر به معرفی برخی از این طرح ها خواهیم پرداخت:

?- نرده راه پله چوبی

از پلکان چوبی به عنوان یکی از منحصر به فردترین و بهترین پله مارپیچ می توان نام برد که شاید با شنیدن نام آن شما یاد خانه های روستایی قدیمی بیفتید که فوق العاده بانشاط و پر از طعم شیرین زندگی و سرشار از آرامش بودند. با نرده راه پله چوبی می توانید حس زیبایی وجود در طبیعت و روستاهای سرسبز و پر از نشاط و آبادانی را وارد منزل خویش کنید و با طرح های فوق العاده لاکچری و فانتزی زیبایی که به صورت کاملا مدرن و شیک طراحی و ساخته اند، بیشترین لذت و بهره را ببرید.

?- شیشه ای

در برخی از فروشگاه ها از پلکان شیشه ای استفاده می کنند که طبیعتا می توان کاربرد آن را در مکان های دیگری نیز گسترش داد. هر چند که کاربرد نرده راه پله شیشه ای علی رغم زیبایی منحصر به فردی که دارد، برای خانواده هایی که بچه کوچک دارند چندان گزینه مناسب و مطلوبی به نظر نمی آید. ولی به طور کلی می توان از این نوع از نرده های چوبی نیز استفاده لازم را برد.

?- استیل

از نرده راه پله استیل نیز می توانید برای تزیین دکوراسیون داخلی منزل خویش در کنار وجود امنیت بالا نیز بیشترین استفاده و بهره لازم را ببرید و به دیزاین خانه خود طرحی نو و رنگ و لعابی برجسته ببخشید.
بنابراین به طور کلی هر یک از مدل های یاد شده نرده راه پله را شما می توانید برای خانه یا پاساژ و فروشگاه های زنجیره ای خویش استفاده کنید تا در هر مکان پلکانی از وجود نرده هایی با جنس های مختلفی به جهت امنیت و آسایش و نیز زیباسازی محیط بیشترین استفاده و بهره لازم برده شود.

اصولا در هر محیط پلکانی باید بلافاصله از پله مارپیچ استفاده کرد تا امنیت را در آن مکان ها برقرار ساخت. در گذشته تنها شکل نرده آهنی و ساده مرسوم بود ولی امروزه می توان از پلکان چوبی، آلومینیومی، استیل، شیشه ای و… استفاده کرد که هر کدام از آن ها را امروزه می توان با مدل های هنری و فوق العاده زیبا و مدرنی خریداری نمود.

شماره تماس   09123649705

 

کنترل ولو

کنترل ولو

شیرهای کنترلی (control valves)

7c9o_q1.jpg

حافظه های کنترلی چیست؟

سیستم ها و تجهیزات فرایندی (process plants) دارای حلقه های کنترلی (control loops) زیادی هستند که به صورت شبکه بهم متصل شده اند، تا بتوانند کل فراین را تخت کنترل داشته و در نهایت یک محصول مناسب تولید نمایند.

هریک از این حلقه های کنترل برای نگهداشتن یک متغیر فرآیند نظیرفشار، جریان سطح سیال و ازاین قبیل، در محدوده تغییرات مجاز طراحی شده اند تابدین وسیله بتوتن اطمینان داشت مراحل فرایند به درستی طی میشود در هریک ازاین حلقه های کنترل آشفتگهایی (Disturbances) از داخل و یادر اثر عوامل خارجی، پدید می آیند که می تواند متغیرهای فرایند را تحت تاثیر قراردهد و از طرفی ممکن است در حلقه های کنترلی متصل بهم، روند فرآیند را از حالت صحیح خارج نماید.

 

برای کاهش اثر این شگفتیها، از سنسورها (sensors) و ارسال کننده هایی (Transmitter) استفاده شود که میتوانند اطلاعات مختلفی درباره ی متغیرهای فرآیند را جمع آوری کرد و به واحد کنترل ارسال کنند تا در آنجا با اطلاعات مرجع با مقادیر تنظیمی (Transmitter) استفاده می شود که می توانند اطلاعات مختلفی درباره متغیرهای فرآیند را جمع آوری کرده و به واحد کنترل ارسال کنند تا در آنجا با اطلاعات مرجع با مقادیر تنظیمی (set points) مقایسه شوند. واحد کنترل (controller) پس از مقایسه این اطلاعات و پردازش آنها تصمیم می گیرد که چه کاری باید انجام شود تا متغیرهای فرآیند، پس از برخورد با یک آشفتگی، دوباره به حالت عادی خود بازگردند. پس از آنکه همه اندازه گیریها، مقایسه و محاسبات توسط واحد کنترل انجام شد.

 

لازم است یک قطعه کنترل نهایی (Final control element) تصمیم اتخاذ شده توسط واحد کنترل را در سیستم اجرا نمایدورایج ترین قطعات کنترل نهایی که در سیستمهای فرآیند به کار می روند، شیرهای کنترل هستند. شیر کنترل با کنترل و تنظیم جریان سیال، که ممکن است گاز، بخار، آب بایک محلول شیمیایی باشد، به مقابله با آشفتگی رفته و سعی می کند متغیر فرآیند را تا حد امکان به نتقطه تنظیمی اولیه باز گرداند.

 

تعریف شیرهای کنترل

مطابق تعریف مندرج در استاندارد ISA-S75.05 شیر کنترل وسیله است که با اعمال نیرویی غیر از نیروی دست، عمل کرده و میزان جریان سیال را در یک سیستم فرآیندی تنظیم میکند.

شیرکنترل شامل یک شیر است که به یک مکانیزم محرکه (actuator) که توانای تغییر عنصر کنترل کننده سیال را دارد، دریافت میشود.

شیر کنترل نقش مهم و اساسی در یک صنعت فرآیندی ایفا می نماید و قسمت زیادی از هزینه های خرید قطعات و دستگاهها در صنایع مربوط به شیرکنترل و سیستمهای جانبی آن می باشد .

شیر کنترل (control valve)، شدت جریان عبوری را تنظیم می کند این کار با تغییر وضیت دیسک با توپی (pluge) شیر در اثر نیروی اعمالی از طرفاز طرف عملگر (Actuator) انجام میشود. برای آن که شیرکنترل بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد، باید شرایط زیر برقرار باشد:

• شیر نباید نشتی (Leakage) به بیرون داشته باشد.

• شیر باید ظرفیت (capacity) کافی برای کار مورد نظر را داشته باشد.

• شیر باید بتواند اثرات ناشی از فرسایش، خورندگی و حرارت سیال عبوری و دیگر اجزای سیستم را تحمل کند.

• شیر باید محلهای اتصال مناسبی با لوله های متصل به آن و برای نصب عملگر و دیگر تجهیزات جانبی را داشته باشد، تا بتوان از عبور مناسب سیال و همچنین از انتقال حرکت صحیح از عملگربه میله، شیر اطمینان داشت.

 

تاریخچه شیر کنترل

استفاده از شیر کنترل حداقل به زمان رومیان یعنی زمانی که آنها از شیرهای سماوری برنز استفاده می کردند برمیگردد. ولی استفاده از شیرکنترلاتوماتیک ابتدا توسط جیمز وات در اواخر قرن 18 میلادی صورت گرفت. وی در ماشین بخار خود، جهت کنترل سرعت، از شیرهای کنترل استفاده نمود.

اجداد شیرهای کنترل امروزی در قرن نوزدهم میلادی همزمان با کاربرد بیشتر بخار گسترش یافتند. در اواخر قرن نوزدهم رگلاتورهای فشار و ارتفاع (contained self-) به بازار آمدندو در سال1880، ویلیام فیشر (Wiliam fisher) – مهندسی در ایالت آیوای آمریکا – در پی راهی جهت کنترل فشار خروجی پمپهای آب آتش نشانی بود. با تلاش وی تنظیم کننده هایی(governor) جهت چمچها ساخته شد و پس از آن شرکت Fisher تاسیس گردید. در سال 1970 این تنظیم کننده ها (governor) در نیروگاههای ایالات متحده، کانادا و انگلیس نصب شدند.

در سال 1882 آقای ویلیام ماسون (Wiliam Mason) شرکت ماسون رگولاتور را تاسیس نمود. این شرکت در قسمتی از شهر بوستون از ایالت ماساچوست قرار داشت. وی سپس تنظیم کننده های دیگری را برای کشتی های بخار تولید نمود.در سال 1890 رگلاتورها در کشتیهای نیروی دریایی آمریکا مورد استفاده قرار گرفتند. شرکتهای دیگری نیز در اواخر قرن نوزدهم جهت ساخت شیرکنترل شروع به کنترل نموند. بارشد صنایع نفت و گاز نیاز به رگلاتورهای بزرگ بیشتر گردید، بنابراین رگلاتورهای عمل کننده با پایلوت به بازار عرضه شدند.

 

در سالهای 1920 و 1930 شرکت هانلون- وانرز (Hanlon- Waters) ابداعاتی در زمینه ساخت شیرهای کنترل به عمل آورد.این کشور درایالت اوکلاهمای آمریکا قرار داشت. تا سال 1930 جهت تعیین سایز شیرهای کنترل از نمودارهای شرکت Fisher استفاده می شد تا این که اقای راکول(Ralph Rockwell) و دکتر ماسون از شرکت فاکس برو (faxboro) فرمولهایی را جهت تعیین اندازه شیرهای کنترل ارائه نمودند.در فرمولهای اولیه اثری از C7 نبود.

در سالهای 1943 تا 1945 شرکت Nation Stream CLUB شروع به استانداردسازی جهتابعاد شیرهای کنترل نمود. استاندارسازی نهایتا به وسیله گروهی متشکل از Ralph Rockwell و شرکت Mason- Neilan و … نمود.

 

اولین نوع شیرهای Rotart در سال 1930 توسط Mason-Neilan ساخته شد.در سال 1954 شیرهای ازنوع ساندرز (Saunders) و پروانه ای (Butterfly) تولید شد. در بین سالهای 1980 و 1995 شیرهای هوشمند (Smart valve) گسترش یافتند.شیرهای هوشمند شیر هایی هستند که نرانسمیترهای هوشمند در Positioner های خود استفاده نمودند.

 

تعاریف و اصطلاحات در شیرکنترل

Actuator

قسمتی از شیر که به وسیله جریان الکتریکی یا فشار سیال به عضو مسدودکننده شیر نیرو و حرکت وارد می کند.

Air set

به آن Supply Pressure Regulator نیز می گویند و وسیله ای است که جهت کاهش فشار هوای واحد، برای استفاده در Positioner و دیگر وسایل کنترل استفاده میشود. معمولا فشار حدود 20-35 psi می باشد.

 

A7

ضریب جریان شیر در سیستم بین الملل (SI)AV=2.4*10-5CV

 

:ANSI Classمعرف و نمایشگر میزان تحمل شیر در اثر فشار سیال می باشد برای این منظورجداولی توسط انجمن مهندسین مکانیک امریکا برای هر آلیاز تهیه شده که در آن جداول، حداکثر فشاری که شیر می تواند در هردمای بخصوص تحمل نماید، درج شده است. معمولا از کلمه Class و یک عدد جهت نمایش ANSI Class استفاده می شود.

Body:بدنه شیر، اصلی ترین بخش شیر بوده که تحت فشارمی باشداین قسمت شامل اتصالات به لوله (Connecting end) و مسیر جریان جریان می باشد این قسمت هم چنین محل لازم برای Seat و Plug را فراهم می آورد ( نشیمنگاه و بندآور).

 

Booster:تقویت کننده یک رله نیوماتیک نیوماتیک است که جهت تاخیر زمانی (Lag Time) در مدارهای نیوماتیک به وسیله تولید سیگنالهای خروجی ، حجم بالا و یا فشار بالااستفاده می شود. از این وسیله می توان به عنوان تقویت کننده حجم (Volume Booster) و یا تقویت کننده فشار، استفاده می شود.

 

Bonnet:ساقه، قسمتی از شیر است که میله شیر (stem) درآن حرکت می کند و به عنوان یک هدایت کننده (Guide) برای میله شیر می باشد. ساقه شیر همچنین دربرگیرنده جعبه اب بندها می باشد. ساقه می تواند یکپارچه، پیچی یا فلنجی باشد.

 

Cage:سیلندر مانند توخالی است که از تریم شیر محسوب می گردد. از این عضو می توان به عنوان یک هدایت کننده جهت هداین بندآور بر روی نشیمنگاه استفاده نمود.در بعضی از انواع شیرها، cage ممکن است دارای حفره با شکلهای مختلف باشد که خصوصیات جریانی شیر را کنترل کند. Cage همچنین می تواند به کاهنده سرو صدا و پارازیت(Nolse) و نیز به عنوان یک وسیله ضد کاویتاسون (Anti- Cavitation) استفاده شود.

Control Valve Gain:رابطه بین حرکت و میزان جریان عبوری از شیر که به وسیله منحنی هایی در روی یک نمودار مشخصه شیر بیان می شود.

Valve Gain- Kv

——————————— = تغییر در جریان

شیب منحنی مشخصه شیر

شیب منحنی مشخصه شیر = Kv

 

Diaphragm:عضو انعطاف پذیری است که نسبت به فشار اعمال شده به آن واکنش نشان داده و نیرو را به صفحه دیافراگم و سپس میله شیر (steam) انتقال می دهد.

 

High Recovery valve:طرحی از شیر که مقدارکمی از انرژی جریان را از دست می دهد و اغتشاش (Turbulency) کمی در جریان به وجود می آورد. در این شیرها فشار بعد از ناحیه Vena Contracta با درصد بالایی نسبت به مقدار اولیه آن بازیافت می شود. شیرهای Rotary از این دسته می باشند.

 

Rangeability

Range مربوط به شیر کنترل بوده که در آن Range شیر، عمل کنترل را انجام می دهد که عبارت است از نسبت حداکثر به حداقل جریان کنترل شونده. دامنه پذیری شیر را معمولا در %10و %100حرکت شیر در نظر میگیرند.

منبع: https://eshopsanat.com/%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84-%D9%88%D9%84%D9%88/

خدمت از ما پشتیبانی، از لحظه ثبت سفارش تا انتهای کار

منبع: ایسنا

مواجه شدن با یک خانه به هم ریخته بعد از یک روز کاری اتفاق ناخوشایندی است. حتما در مورد ترفندهای نظافت منزل زیاد مطالعه کرده‌اید یا شنیده‌اید. مثلا چگونه خانه‌ای همیشه تمیز داشته باشیم؟ یا چگونه در 10 دقیقه خانه را تمیز کنیم؟ تمام این راهکارها و ترفندها زمانی کارساز هستند که وقت کافی برای آن‌ها داشته باشیم.

همه ما بر روی تمیزی منزل و محل کار حساس هستیم. اگر تجربه استفاده از خدمات آنلاین، مانند نظافت منزل را داشته باشید، می‌دانید پیدا کردن نظافتچی منزل یا یک شرکت نظافت منزل که بتواند خواسته‌های شما را از نظافت به خوبی برآورد کند، بسیار سخت است. پس چه راهی برای تشخیص کیفیت خدمات حوزه نظافت وجود دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این موضوع مهم بپردازیم.

 

4r3_e4.jpg

 

خدمات محبوب نظافت در دستان شماست!

تکنولوژی زندگی را تغییر داده و راه‌های ارتباطی ما را گسترده‌تر کرده است. در گذشته باید ساعت‌ها زمان صرف می‌کردیم تا شماره یک شرکت نظافتی را پیدا کنیم و درخواست خود را طریق تماس تلفنی به آن شرکت اعلام کنیم. اما این روزها شیوه‌های متفاوت و راحتی وجود دارد. مثلا برای پیدا کردن نظافتچی منزل، عده‌ای سریعاً اقدام به جستجوی نظافت منزل در گوگل می‌کنند؛ یا این‌که با نصب اپلیکیشن نظافت منزل، یک نظافتچی منزل درخواست می‌کنند. اگر شما به وب سایت یا اپلیکیشن خدمت از ما مراجعه کنید، تمامی خدمات محبوب نظافت را مشاهده می‌کنید.

هر یک از ارائه دهندگان، خدمت رسانی خود را محدود به یک شهر یا تنها چند شهر در ایران کرده‌اند. به گزارش ایسنا، اپلیکیشن و وب سایت خدمت از ما که این روزها در حال گسترش خدمات نظافت است، خود را محدود به شهر تهران یا تنها چند شهر بزرگ نکرده است. شما می‌توانید علاوه بر شهرهایی که خدمات نظافت منزل در آن‌ها ارائه می‌شود، پروفایل متخصصان آن شهر را نیز در وب سایت و اپلیکیشن خدمت از ما مشاهده کنید.

 

 

 

خدمات محبوب در نظافت کدامند؟

برای آنکه یک ساختمان تمیز به نظر برسد، باید قسمت‌های مختلف آن تمیز شود. این تفکر اشتباه است که تنها به نظافت منزل و نظافت شرکت خود اهمیت دهیم. نمای ساختمان، کف ساختمان و مشاعات از جمله قسمت‌هایی هستند که اگر تمیز شوند حسابی به چشم می‌آیند. اگر در ساختمان یا آپارتمان زندگی می‌کنید، بهتر است هر یک یا دو سال برای کفسابی و نماشویی اقدام کنید.

خدماتی را که در حوزه نظافت بسیار موردتوجه هستند، در زیر مشاهده می‌کنید:

  • نظافت منزل
  • نظافت شرکت و محل کار
  • خدمات نماشویی و کفسابی
  • نظافت راه پله مشاعات (پارکینگ، آسانسور)

 

کیفیت ارائه خدمات نظافت منزل

چنانچه با یک شرکت نظافتی تماس بگیرید یا در یک وب سایت سفارشی را ثبت کنید، نمی‌دانید شخصی که به منزل شما می‌آید تا چه اندازه به کار خود تسلط دارد. خدمت از ما با تجربه‌ای که سال‌ها در زمینه ارائه خدمات نظافتی دارد، به خوبی نیاز مشتریان را شناسایی کرده است.

کیفیت ارائه خدمات و نحوه پشتیبانی از آن، دو فاکتور بسیار مهم است که برای عموم مردم حائز اهمیت است. همان‌طور که گفتیم خدمت از ما برای افرادی که به کیفیت اهمیت می‌دهند، چاره‌ای اندیشیده است. اگر برای نظافت منزل سفارش خود را از طریق وب سایت یا اپلیکیشن ثبت کنید، پس از چند دقیقه، چندین شرکت خدماتی نظافتی به شما پیشنهاد قیمت می‌دهند. با بررسی پروفایل متخصصان و نظرات دیگر مشتریان، به دلخواه خودتان بهترین متخصص را انتخاب کنید.

 

 

 

پشتیبانی، از لحظه ثبت سفارش تا انتهای کار

با وجود پشتیبانی دیگر نگران این نیستید که درخواست شما پیگیری می‌شود یا خیر. هرگونه سوال یا نارضایتی در خصوص عملکرد متخصص داشتید، می‌توانید آن را با نیروهای پشتیبانی خدمت از ما در میان بگذارید. مثلا اگر نظافتچی نتوانست رضایت شما را برآورد کند، می‌توانید در همان یک ساعت اول اعزام نظافتچی، اقدام به تعویض نیروی نظافتی کنید.

 

خدمت از ما

نظافت منزل، نظافت راه پله و پارکینگ، نظافت شرکت و محل کار، نماشویی و کفسابی را به دست متخصصان بسپارید.

در بازار خدمات آنلاین خدمت از ما می‌توانید به رایگان از چند متخصص خدمات محبوب نظافت در شهر خودتان، قیمت بگیرید. همچنین با مشاهده پروفایل متخصصان، تخصص آن‌ها و نظرات مشتریان قبلی، از کیفیت دریافت خدمات اطمینان حاصل کنید.

https://bit.ly/2REdDaI